Fibertex Personal Care modtager pris fra verdens største forbrugsvareproducent

 

Fibertex Personal Care har netop fået tildelt Procter & Gambles "External Business Partner of the Year Award" i P&G's amerikanske hovedsæde i Cincinatti, Ohio. Procter & Gamble, som er verdens største forbrugsvareproducent, tildeler hvert andet år denne pris til ca. 12 af deres 50.000 leverandører.

P&G omsatte sidste år for knap 450 milliarder kroner, og er i kraft af deres forskellige mærker som f.eks. Gillette, Ariel, Oral-B og Pantene i berøring med 4,8 milliarder mennesker hver dag.  P&G står også bag blemærket Pampers og hygiejnebindmærket Always, og det er her, at Fibertex Personal Care, producent af nonwovens til disse mærker, spiller en vigtig rolle:

- Fibertex Personal Care har været leverandør til P&G siden 1998 og leverer blandt andet tekstiler til Pampers-bleer og Always-bind. Hvert år leverer vi store mængder ikke-vævede tekstiler – såkaldt nonwovens – fra vores fabrikker i Danmark og Malaysia til P&G, og det er vores evne til at være meget mere end blot en leverandør, der gør, at vi nu får den eftertragtede pris, forklarer Group CEO Mikael Staal Axelsen fra Fibertex Personale Care.   

Virksomheden har fem gange tidligere fået tildelt leverandørpriser fra P&G, men det er første gang, at Fibertex Personal Care får en pris i denne bedste kategori, og det er kun anden gang, at den gives til en dansk virksomhed. Forløberen er Novozymes.

Ifølge Mikael Staal Axelsen ønsker P&G gennem sine priser at arbejde med partnerskaber frem for traditionelle kunde-leverandørforhold. Og at lave partnerskaber med P&G kræver, at hele organisationen yder sit ypperste:

- Glemt alt om blot at levere den aftalte mængde til aftalte tid og sted. Glem også alt om kun at fokusere på nul fejl. Her skal der meget mere til: Du skal konstant levere mere end, hvad modtageren forventer på vigtige parametre som kvalitet, service og innovation – og det gælder alle led i virksomheden. Alt skal være bedre i dag sammenlignet med i går, og du skal efterstræbe at overraske positivt på alle parametre, forklarer Mikael Staal Axelsen og fortsætter: - Partnerskaber med verdens største inden for sit felt kræver, at du har en kultur, hvor alle arbejder i samme retning, og at alle har kundefokus. Det kan lyde som en kliche, men uanset arbejdsfunktion i virksomheden skal kunden være det vigtigste.

Han siger supplerende, at mange af de cirka 550 medarbejdere i virksomheden har direkte kundekontakt med P&G hver dag, og at den store kontaktflade  vidner om partnerskabets kompleksitet og styrke.

En pris der giver nye positive perspektiver for Fibertex Personal Care

Fibertex Personal Care er ejet af det danske industrikonglomerat Schouw & Co. og omsatte i 2015 for 1,8 milliarder kroner. Virksomheden producerer 100.000 tons nonwovens om året. Det svarer til 10.000 containere.

- Fibertex Personal Care er en af vores største succeser. I dag står virksomheden for 8-9 procent af verdens forbrug af højkvalitets-nonwovens til babybleer, hygiejnebind og inkontinensprodukter, og vi har netop investeret 400 millioner kroner i en udvidelse af produktionen i Malaysia, hvor markedet er i stor vækst, siger adm. direktør Jens Bjerg Sørensen fra Schouw & Co og fortsætter: - Prisen fra P&G er en meget stor cadeau, som vi fremadrettet kan bruge proaktivt. Det er ganske enkelt branchens guldmedalje.

Tilbage i hovedsædet i Aalborg er der for Mikael Staal Axelsen ingen tvivl om, hvad der skal til for at få endnu mere international succes:

- Vores kultur er unik, og det er måske her, at vi adskiller os allermest fra konkurrenterne. Det er ekstremt stærke kræfter, der er på spil, når alle vil det samme og brænder for det, de laver. Det er der ingen i hele verden, der kan matche, og det giver os et fantastisk afsæt for yderligere vækst, slutter han.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

  • Jens Bjerg Sørensen, adm. direktør, Schouw & Co., tlf. +45 8611 2222
  • Mikael Staal Axelsen, Group CEO, Fibertex Personal Care, tlf. +45 7229 970
Del